About Me

My photo
Tokyo, Tokyo, Japan
I was born in Omori,Ota-ku,Tokyo,Japan in 1961. I have elder sister she has of the strong influence on me about everything especially music and then I started it. It was actually Fork Music at first,for example Takuro Yoshida,Yosui Inoue,Tulip...etc. And she started acoustic guitar but she never allow me playin' it but I sometimes played it actually. When I was Junior High school student,it was may 11 years old,I had heard first the introduction for "A Hard Day's Night" in my friend's room and my real musical life has started. I was or am love to play guitar so I asked my parents to buy my guitar,and they gave me "Greco Flying V". Everyday,every night I played my guitar and I slept with my guitar. It was so great feeling,feel like a KING. I thought "Music Can Change The World"! And first my BAND started.

3/18/2009

サクラチル...

サクラはまだ咲いていないのに、オレのサクラは散ってしまいました。

アデコ全敗です。本部からは5人全てが3月一杯で退職となりました。T内さんから詳しい話を聞きましたが、曰く「入札で他社さんにありえない金額を出されてしまいました。金額を聞いた時に思わず上司と顔を見合わせた位です。ここだけの話ですけど、多分保険やら税金やらを引いた額を想像するに時給 1.000円から 1.100円位になると思います。ホント悔しいです...すみません。オカダさんは転籍されないですよね?」

「もちろんしませんよ。こうなったのはT内さんのせいじゃないから。アデコでまた働きたいのでどうぞよろしくお願いします。こっちでもネットで検索してがんがん応募しますから。」

「ありがとうございますっ。オカダさんが辞めたら次にオカダさん以上の人なんてぜーったいに来ないんだから!絶対後悔しますよ。後悔すればいいんですっ!」

正直、時給がいささか下がっても通るのではないかと勝手に思っていたのでショックは大きいです。加えて働きやすい職場、仕事で、せっかく理事長や理事のみなさんや職員のみんなに顔を覚えてもらって好意的にしてもらっていたのになあ。言葉になりません...。

でも、いつまでも落ち込んでいても前には進まないのでこれから仕事検索をすることにします。そして、T内さんどうもありがとう。もう会えないかもしれないけど凄く楽しかったよ。
そして最後かもしれないからと言って今度はツーショットで撮影をするオレなのでした。
ちなみにT内さんがブームになっていると伝えると「きゃー、恥ずかしいですぅ〜...。」と、顔を赤らめていました。やっぱり可愛いなあ。

それにしてもホント、久しぶりにブルース。

※本日のチェック 64.8kg/28.0

No comments: