About Me

My photo
Tokyo, Tokyo, Japan
I was born in Omori,Ota-ku,Tokyo,Japan in 1961. I have elder sister she has of the strong influence on me about everything especially music and then I started it. It was actually Fork Music at first,for example Takuro Yoshida,Yosui Inoue,Tulip...etc. And she started acoustic guitar but she never allow me playin' it but I sometimes played it actually. When I was Junior High school student,it was may 11 years old,I had heard first the introduction for "A Hard Day's Night" in my friend's room and my real musical life has started. I was or am love to play guitar so I asked my parents to buy my guitar,and they gave me "Greco Flying V". Everyday,every night I played my guitar and I slept with my guitar. It was so great feeling,feel like a KING. I thought "Music Can Change The World"! And first my BAND started.

2/27/2009

【吉祥寺】せんなり瓢箪★★★★★ そして、4つの嬉しかった事

今日は仕事で嬉しかったことが4つありました。

1 「標準報酬月額の随時改訂」という初めての専門的な仕事を与えて貰ったこと。
2 総務全体の引っ越しをするので手伝ってと言われ、「アレ、どうしたんですか?」と聞くと「それはオカダ君の席を作るからじゃないか。」と言われ正式に総務人事部の仲間入りをした事(今までは他の部署に机を間借りしていた。アデコ経理ちゃんも同じ)。そして、新しい席は若い女子3人に囲まれています。わはは。
3 ようやく自分のPCを用意して貰った事。しかも新品(だと思う)。
4 直の上司と夕方に厚生労働省へ向かう。あれ、こんな時間に何故?「それはこれからオカダ君がここに頻繁に出入りするからその許可を貰いに行くのだ。」と言われた事。そして、今いる派遣は5人いて、減らすかも知れない方向に向かっているけど(どうやらハローワーク経由での単価の安い人材にするらしい)オカダ君は残って貰うよう掛け合っているからね、もし決まったら1年単位の契約になると思うよと言われた事。他の派遣のみんなには悪いけどやはり嬉しいものは嬉しい。ただ、やはり「入札」の問題はあるとのことですが。

普通見られない厚生労働省の裏側

今日も中のドトールで優雅にコーヒーを楽しみました。しかも普通より安い!

愛車(笑)の中

そして、今月頑張った自分にご褒美で近所の「せんなり瓢箪」に行ってきました。ちょっと高そうなので今まで敬遠していたけど、あまりにも旨すぎて★満点です。写真をほとんど撮るのを忘れてしまったほどです。ここは超お勧めです。


そんな訳で今日もいい日だったよ! 嬉しかったのでブルース。

No comments: