About Me

My photo
Tokyo, Tokyo, Japan
I was born in Omori,Ota-ku,Tokyo,Japan in 1961. I have elder sister she has of the strong influence on me about everything especially music and then I started it. It was actually Fork Music at first,for example Takuro Yoshida,Yosui Inoue,Tulip...etc. And she started acoustic guitar but she never allow me playin' it but I sometimes played it actually. When I was Junior High school student,it was may 11 years old,I had heard first the introduction for "A Hard Day's Night" in my friend's room and my real musical life has started. I was or am love to play guitar so I asked my parents to buy my guitar,and they gave me "Greco Flying V". Everyday,every night I played my guitar and I slept with my guitar. It was so great feeling,feel like a KING. I thought "Music Can Change The World"! And first my BAND started.

2/03/2009

崩壊の前日

職が無いからと言ってダレてはイカンと思い今日も朝8:30には起床。
前職の健保を自費で継続できる制度があるので、それの申し込みの為郵便局へ振り込みに行った。何しろ今まで払っていたオレの国保月に41000円よ。で、この制度を使うと全額自己負担でも16160円。いかに去年無職なのに大金を払っていたか。
で、払い込みをして通帳を記帳すると...ガビーン、「-218.070」...。
更に今月はもう2つのクレジットカードと保険の支払いがまだなのであった(泣)

昨年末の物欲君3連発は仕方ないにしても何だよ武蔵野市市民税「50.000円」って。ていうかこの市民税もあの状態で去年払い続けていたんだけど、改めてその高さに怒りを感じてしまった。もうちょっと病気療養していたり仕事をしたくても見つからない人間に対して救済してくれる制度はないのかね?全く。無駄なことには予算かけるくせにこの国は間違っている。(国民年金はストップ出来るのは知っているが、最終的に払わなきゃ今までのがパーになるので払わないわけにはいかない)

そんな訳でリンデのパンを買って優雅なブランチにしようとしたオレは駅方向へ引き返し「松屋」へ向かうのであった。
こちらソーセージエッグモーニング定食390円也。意外に旨い。

そんなオレが明日面接に行くのは実際はアデコだけど(委託されたらしい)、仕事先は皮肉なことに「全国健保協会」なのでした。しかもお偉いさん相手の仕事らしい。

金は無いけど今日は独りだしのろに行っちゃおうっと。ブルース。

No comments: