About Me

My photo
Tokyo, Tokyo, Japan
I was born in Omori,Ota-ku,Tokyo,Japan in 1961. I have elder sister she has of the strong influence on me about everything especially music and then I started it. It was actually Fork Music at first,for example Takuro Yoshida,Yosui Inoue,Tulip...etc. And she started acoustic guitar but she never allow me playin' it but I sometimes played it actually. When I was Junior High school student,it was may 11 years old,I had heard first the introduction for "A Hard Day's Night" in my friend's room and my real musical life has started. I was or am love to play guitar so I asked my parents to buy my guitar,and they gave me "Greco Flying V". Everyday,every night I played my guitar and I slept with my guitar. It was so great feeling,feel like a KING. I thought "Music Can Change The World"! And first my BAND started.

2/20/2009

【市ヶ谷】じょんのび ★★★★☆

今日は午前中はファイリング、午後は研修資料をすぐ近所のアルカディア市ヶ谷へ運んだだけで終わってしまい、ずーーーっと車とカーナビのマニュアルを読んでいました。もう、何回も読んでしまったんだけど仕事が無いとのことで、最後の方は iPhone の Map を見ながら都内の道をアタマに入れ、ノートに書き込む作業をして今週は終了。うう、更新はあるのだろうか、心配になってきました。途中、前のアデコ同僚ちゃんと話をしたが、彼女は簿記2級を取っても経験が無いと中々仕事がありませんよー、って言っていた。

話は遡ってランチに行った、やはり本部の目の前のラーメン店「じょんのび」で、なんとかチャーシュー麺+半ライスを食べましたが、ラーメン店で初めてオーバー★4つ以上の味でした。いや、味だけならオレ的には満点だったけど、店員がちょっと使えない。ちなみに店主は新潟の人のようで、一つ一つの席に地名が付いていました。味の感じはリンクを読んでください。魚系60%動物(鳥)系40%なのかな?とにかくお勧めです!


さて、今、日本アカデミー賞をやっていて中々勉強に入れない。早く試験を終わらせていい映画をたくさん観たいなあ、と考えながら今、見ています。

2 comments:

Anonymous said...

今日から公開のイーストウッド『チェンジリング』はお勧めです。いわゆるこれはKNGさんの好きな『ミスティックリバー』な映画です。久しぶりに映画で大満足しました。

KNG said...

keetzくん、映画情報ありがとう!
うわーん、ゆっくり映画も観られないよう。
ぜひチェックしてみたいと思います。
ちなみにやっぱり「おくりびと」がほぼ独占でしたね。