About Me

My photo
Tokyo, Tokyo, Japan
I was born in Omori,Ota-ku,Tokyo,Japan in 1961. I have elder sister she has of the strong influence on me about everything especially music and then I started it. It was actually Fork Music at first,for example Takuro Yoshida,Yosui Inoue,Tulip...etc. And she started acoustic guitar but she never allow me playin' it but I sometimes played it actually. When I was Junior High school student,it was may 11 years old,I had heard first the introduction for "A Hard Day's Night" in my friend's room and my real musical life has started. I was or am love to play guitar so I asked my parents to buy my guitar,and they gave me "Greco Flying V". Everyday,every night I played my guitar and I slept with my guitar. It was so great feeling,feel like a KING. I thought "Music Can Change The World"! And first my BAND started.

7/14/2010

ヤツが愛した店

すっかり書くのが遅くなってしまったけど水曜日に遡ります。

一昨年ガンで亡くなった僕の大切な友だちのみゅうさんの弟のじろくんと久しぶりに飲むことになった。彼は全く飲めないんだけど違和感が無い不思議なひと。知り合ったのもみゅうさんが亡くなってからなんだけど、まあ色々なことは過去の日記にあります。

ともあれ、市ヶ谷で待ち合わせて(ちょうど残業だったので時間をあまり潰さずに済みました)から新宿3丁目へ。おつまみの美味しい店に入る。ここは後でじろくんも気がついたけど、みゅうさんと唯一、一緒に入った飲み屋だそうです。だよね? じろくんは酒を飲まなくても会話が楽しいし、趣味も似ている。とても楽しかった!

そして本日のメイン、「Nadja」です。
ここは、みゅうさんが愛して20年通ったというお店だそうで、僕も彼のブログから初めて知ったのだけど、そこで本当に色々僕のしらない三浦の話を聞かせてもらいました(あはは、ここではもちろんみゅうではなく、三浦と呼ばれていたそうなので真似しました)。僕は彼らの知らない三浦の話を出来たのかな? ともあれ、一度お話をしただけでは断言は出来ないけど、何故みゅうさんがこの店にずっと通っていたのかが少しだけわかったような気がします。
とても居心地がいい。

名残惜しいけど明日の仕事もあるので新宿駅へ。
僕は三浦(笑)が愛した店にもちろんそんなには行けないけれど、意思を継いでみたいな、そう思った夜でした。

1 comment:

じろ said...

楽しかったですね。なんだか不思議な感じの時間が流れていました。

これに懲りずまた付き合ってくださいね。


こんなおっさんと二人じゃ嫌か(笑)?