About Me

My photo
Tokyo, Tokyo, Japan
I was born in Omori,Ota-ku,Tokyo,Japan in 1961. I have elder sister she has of the strong influence on me about everything especially music and then I started it. It was actually Fork Music at first,for example Takuro Yoshida,Yosui Inoue,Tulip...etc. And she started acoustic guitar but she never allow me playin' it but I sometimes played it actually. When I was Junior High school student,it was may 11 years old,I had heard first the introduction for "A Hard Day's Night" in my friend's room and my real musical life has started. I was or am love to play guitar so I asked my parents to buy my guitar,and they gave me "Greco Flying V". Everyday,every night I played my guitar and I slept with my guitar. It was so great feeling,feel like a KING. I thought "Music Can Change The World"! And first my BAND started.

10/19/2008

【訃報】塩次伸二さん亡くなる。



去年から高円寺JIROKICHIでのギタージムでブルースギターを教えていただいた、塩次伸二さんが57歳で急死されました。昔から日本屈指のブルースギタリストとして尊敬していましたが、去年からは直接ご指導いただき、ようやく自分にとって最高の師匠と巡り会いこれからたくさん色々なことを教えていただいたりお話できると思っていたのに。明日は月イチでお会い出来る日だったのに。
本当に残念でなりません。悲しく、悔しいです。
あの温和な笑顔とおやじギャグやなぞなぞ、何よりも最高のブルースギターが忘れられません。音楽界は、そして僕は大切な人を失ってしまいました。
心より塩次さんのご冥福をお祈りいたします。

No comments: