About Me

My photo
Tokyo, Tokyo, Japan
I was born in Omori,Ota-ku,Tokyo,Japan in 1961. I have elder sister she has of the strong influence on me about everything especially music and then I started it. It was actually Fork Music at first,for example Takuro Yoshida,Yosui Inoue,Tulip...etc. And she started acoustic guitar but she never allow me playin' it but I sometimes played it actually. When I was Junior High school student,it was may 11 years old,I had heard first the introduction for "A Hard Day's Night" in my friend's room and my real musical life has started. I was or am love to play guitar so I asked my parents to buy my guitar,and they gave me "Greco Flying V". Everyday,every night I played my guitar and I slept with my guitar. It was so great feeling,feel like a KING. I thought "Music Can Change The World"! And first my BAND started.

3/02/2000

最後の配達

3月2日。 
だいぶ空気が穏やかになってきた。

僕は1つ保育園への配達を残して、多摩川の土手に寝ころんで空を見ていた。
雲なんてひとつもない。
よちよち歩きの男の子と、彼のおばあさんだろうか?
坂を懸命に上ろうとしている男の子をはらはらしながら、
でも幸せそうに見ている。

あまり自分に向いている仕事だったとは思わないけれど、
誰もいない小学校や、もしくは、息子と同じくらいの子供たちが歓声を上げて遊んでいる保育園やらを廻るのは好きだった。

大学の頃つきあっていた彼女は、
横浜の女の子だったのだけれど、
僕の住む場所の保母になることを選んでくれていた。
でも、僕があまりにもいいかげんな男だったために、彼女は去っていった。
彼女は、現在、同じ区に暮らしている。 
3人の子供の母親になっていると、誰かから昔聞いた。

良いことも、悪いことも、色々とあったのだけれど、
それも後、もう少しで終わってしまう。

僕はいつまでも、いつまでも立ち上がれないでいた。

でも、全ての事柄には「入り口と出口」があり、
そして「始まりと終わり」があるのだ。

大きく、大きく深呼吸をして、
僕は火を付けたばかりのタバコをもみ消して、
ゆっくりとゆっくりと土手を上っていった。

男の子はもういなかった。

No comments: